NO DRUMMING PLEASE!!

Pada satu pagi yang hening dan damai di sebuah sekolah menengah di satu lokasi yang dirahsiakan, sedang pelajar-pelajar kelas 5 Arif sedang membuat onar di dalam kelas ketika mata pelajaran Bahasa Inggeris, terlihat kelibat pelajar-pelajar yang sedang asyik mengetuk meja seolah-olah sedang bermain gendang mewakili pasukan pancaragam sekolah. Manakala di satu lagi sudut kelihatan seorang guru wanita yang tidak tertahan lagi dengan karenah pelajar-pelajarnya diibarat seperti monyet yang dirasuk aura filem '2 ALAM' terbitan DR. ROMZEY PRODUCTION yang bakal pecah panggung 40 JUTEE!!. Lalu, terlepaslah amarah yang sekian lama dipendam oleh guru wanita tersebut sejak dari jam 11.37 minit pagi tadi.

Guru wanita     : (Dalam hati) Hampeh sungguh budak-budak nih, dia ingat meja ni drum set ke?
Pelajar 5 Arif    : PONG!! PENG!! PONG!! PENG!! DISHH!! KAPOWWW!!
Guru wanita     : SHUT UPP!!! NO DRUMMING PLEASE!! U HEAR ME???

Tiba-tiba bangun lah seorang pelajar dari tempat duduknya lalu berjalan tergesa-gesa menuju ke arah meja guru tersebut lalu..............

NOOR AMIN : Cikgu 'panggey' saya ka????
Guru wanita      : ???????????????????????



nota : Kejadian ini merupakan kisah benar yang pernah berlaku dalam hidup penulis manakala sabjek dalam cerita ini masih hidup dan beliau berasal dari Kampung Paya, Perlis Indera Kayangan. Moral dari kisah ini '"Cakap siang pandang-pandang, cikgu cakap apa dalam kelas,dengar dan tumpu betul-betul". InsyaAllah berjaya di hari kelak.    



              .

3 comments:

zaryl said...

dejaaaaa
noramin ttiba glamer la pulak hahaa

Muz@mmil said...

orang kampung hang lerrr..hehehe

zaryl said...

mana ada kg aku plak haha
matmin toya kahkahkah

Post a Comment

love or hate...